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 Oggetto del messaggio: Re: Xb 12 turbo..
 Messaggio Inviato: 15 feb 2014, 18:50 
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Iscritto il: 21 mar 2013, 20:04
Messaggi: 420
Località: motor valley
Checo18 ha scritto:
Maneba ha scritto:
Quella impenna anche in sesta...e non so se bisogna essere matti o dei fenomeni per guidarla

e 2 palle così

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restando in tema, aggiungerei che serve anche una buona dose di :: cuu ::

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ps. credo trattasi di "speleologo veterinario" quando si dice: dirty jobs :rotlfgreen:


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 Oggetto del messaggio: Re: Xb 12 turbo..
 Messaggio Inviato: 15 feb 2014, 19:12 
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Iscritto il: 27 apr 2011, 19:56
Messaggi: 473
Località: new jersey
Kaffa ha scritto:
Teppista urbano ha scritto:
Allora l'acqua viene iniettata nell'aspirazione per far abassare le temperature e apportere l'aumento di ossigeno!!!

La modifica dell'iniezione ad acqua è stata fatta in un secondo momento quando ha aumentato la pressione dl sovralimentazione!



l'acqua serve a raffreddare la turbina.
è come se fosse un intercooler.
dubito che si possa buttare acqua nell'aspirazione...
sarebbe come mettere una bottiglia di ferrarelle nel serbatoio...


http://ecomodder.com/wiki/index.php/Water_injection

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 Oggetto del messaggio: Re: Xb 12 turbo..
 Messaggio Inviato: 18 ott 2014, 15:17 
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Iscritto il: 10 ago 2014, 22:13
Messaggi: 993
Località: Ascoli Piceno
In origine era previsto il turbo.

http://www.buelletinboard.com/forums/showthread.php?12992-Update-Erik-Buell-comments-on-Buell-Turbo-History! ha scritto:
I sent an e-mail to Buell asking about turbo related history and didn't really expecting a response back, certainly not from the man himself but that's what I got!

It turns out the XB was originally intended to get a turbo! The hole in the frame was intended for what I used it for, compressor discharge ducting, kind of makes sense now. Read for yourself (this is the response I got back):

Dallas,

The passageway through the frame that you used for your turbo pipe was actually put in the frame for that reason. Although we kinda pointed an air scoop at it for the naturally aspirated bikes, actually the XB series was designed from the get-go for a turbo derivative. Had nothing to do with Germany, except as one of our many markets.

We were deep into turbo research and pre-production testing for turbo bikes and made it all the way through our full durability testing with two pre-prod bikes. However, the project was killed by H-D leadership. So after we knew it was dead and gone for good, we plugged up both sides of the hole and added fuel capacity back. I think that happened around 2005. We were not using the Garret, but a variable turbo with an ECU controlled boost level. 150+ RWHP and 120+ ft-lbs torque with full durability, emissions and noidse compliant. They were cool as hell.

Erik

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 Oggetto del messaggio: Re: Xb 12 turbo..
 Messaggio Inviato: 18 ott 2014, 18:46 
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Iscritto il: 01 feb 2014, 23:46
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