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 Messaggio Inviato: 03 lug 2011, 04:54 
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Iscritto il: 08 giu 2007, 12:23
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Courtney ha scritto:
Greetings friends.

It is right that EBR is NOT the Buell American Motorcycles that Harley-Davidson controlled.

The people at EBR are now free to imagine, engineer, innovate and build the very best of the best. There are no Harley-Davidson styling committees to report to. Erik Buell Racing is now fiercely independent.

Much thanks goes to our friends in Italy. The Italian Buell riders have, for many years, been the most passionate and enthusiastic. Your events, your runs and the excitement has always amazed those of us in the world of Buell.

Please enjoy the gifts, it is a small token of thanks for all you do and for alll you bring to the world of Buell. I enjoy watching as you plan the Italian Buell Week.

The ERIK BUELL RACING 1190RS will appear for the first time in the AMA race at Mid-Ohio next weekend. I will be there and will post information and photos.

I think you will soon see very exciting things coming from EBR. The new website went up about 2 weeks ago and hints are there about the 3 new models which you will soon see.

http://www.erikbuellracing.com/

Most of all . . . a big thank you to all the wonderful men and women Buell riders in Italy . . you are amazing.

Court Canfield
New York City
Buell Rider since 1097

Palmer - Please translate as best you can and share my apologies with our friends that I do no speak or read Italian. The good news is that my 92 year old Grandmother came to America when she was 11 from Nocera Terinese and swears at me in Italian so the only words I know are not good ones to use here. Please feel free to ask any questions. I will help in anyway I can.



Salve Amici!

E' vero, EBR non è assolutamente identificabile con il vecchio marchio Buell controllato da Harley-Davidson.

Le persone che lavorano a EBR ora sono libere di immaginare, creare, innovare e costruire il meglio del meglio. Non ci sono vincoli sitlistici imposti da Harley-Davidson cui attenersi. Erik Buell Racing ora è orgogliosametne indipendente.

Molti ringraziamenti vanno ai nostri amici in Italia. I buellisti italaini sono stati, per lunghi anni, i più appassionati ed entusiasti. A noi addetti ai lavori i vostri eventi, i vostri run e la vostra passione ci hanno sempre sorpreso e piacevolmente stupito.

Vi prego di godervi questi piccoli omaggi, è un piccolo ringraziamento per tutto ciò che fate e per tutto ciò che apportate all'universo Buell. Mi gratifica osservare come state organizzando l'Italian Buell Week.

La 1190RS farà il suo debutto nell'AMA Superbike al circuito di Mid-Ohio il prossimo week end. Sarò lì e posterò informazioni e foto al riguardo.

Credo che molto presto avrete delle piacevoli sorprese dalla EBR. Il nuovo sito è online da 2 settimane, e tra le righe avete potuto intuire il lancio di 3 nuovi modelli che presto potrete scoprire.

http://www.erikbuellracing.com/

Ma soprattutto... un enorme ringraziamento a tutti i buellisti italiani: siete fantastici!

Court Canfield
New York City
Buellista da.. credo da sempre!

ps: traduco io per Courtney, lui non parla e non capisce l'italiano. Eppure (come molto spesso accade), sua nonna 92enne venne dall'Itllia da Nocera Torinese all'età di 11 anni: quindi qualche parolina la sa, però non si sente in grado di condividerla.

Se avete delle domande interessanti da porre a Courtney ve le traduco volentieri: lui è disponibile a rispondere!
Court è una enciclopedia vivente delle Buell e un addetto ai lavori a tutto tondo, per cui sfruttate l'occasione!


Q&A

Court, do you know any link where we can watch the Mid-Ohio race in streaming?

Court, conosci qualche link dove vedere la gara di Mid-Ohio in streaming?

How many of the previous Buell workers are now working for EBR?

Quanti dei vecchi dipendenti della Buell stanno ora lavorando per la EBR?


What should we expect about the forthcoming EBR models? will be there a continuity with the previous Buell (XB) models? we know there will be no more HD engine equipped models, yet a lot of people here thinks that a HD engine is a really important part of a real Buell engineered bike. High horsepower peaks - like in the 1125 models - are not what most buell riders are searching for.

Cosa dovremmo aspettarci dai prossimi modelli EBR? sappiamo che non ci saranno più modelli equipaggiati con motre HD, ma quindi cosa possiamo aspettarci in continuità con i precedenti modelli (soprattutto XB)? Per molti buellisti il motore HD è una priorità in una motocicletta pensata dallo zio. Tanti cavalli non sono visti di buon grado da molti buellisti.

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[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_NaQtN9qcms[/youtube ]


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 Messaggio Inviato: 03 lug 2011, 08:32 
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Località: Cavriana On The Hills(GardaLake)
... Beh, che posso aggiungere.... GRANDIOSA EBR!!!!!

:: bounze :: [smilie=f_car050.gif] :thumb: [smilie=f_car050.gif] :: bounze ::

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Quando cade si rialza, sempre vince-e-rà..... :-)


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 Messaggio Inviato: 03 lug 2011, 09:00 
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Nonostante i miei 40 anni , riesco ancora a commuovermi


Bellazio

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 Messaggio Inviato: 03 lug 2011, 09:27 
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Maba'afangulova'!!


:rotlfgreen: :rotlfgreen: :rotlfgreen:

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Il madda :: emo ::


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 Messaggio Inviato: 03 lug 2011, 13:25 
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peogrossi ha scritto:
Nonostante i miei 40 anni , riesco ancora a commuovermi


Bellazio


Quoto il Peo,mi è scesa una lacrimuccia nonostante i miei 45 anni!

Non rispecchiano le Buell che vorrei però va bene così e mi fa piacere vedere che si sono dati una mossa per far si che cio che ha fatto zio Erik non vada vanificato.

Go Erik! [smilie=f_mai006.gif]

Thanks Courtney! :wink: :wink:

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"Se hai vinto quello che ho vinto io è facile essere altezzoso,però io mi lanciavo a 330 orari al T.T.con pioggia,vento e freddo.Questi per due gocce d'acqua a Monza non hanno corso!"
Carl Fogarty-Monza 2012


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 Messaggio Inviato: 03 lug 2011, 21:13 
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Q&A


QUESTION #1
Court, do you know any link where we can watch the Mid-Ohio race in streaming?

Court, conosci qualche link dove vedere la gara di Mid-Ohio in streaming?

ANSWER: The race will not be streamed, that I am aware of. It will be broadcast. I am going to try to post the broadcast schedule at the bottom of this page. I doubt you get the Speed Channel. Palmer, please let me know. If necessary, I can see if I can get someone to record it and post it to Youtube.

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QUESTION #2


How many of the previous Buell workers are now working for EBR?

Quanti dei vecchi dipendenti della Buell stanno ora lavorando per la EBR?

ANSWER: Erik Buell Racing now has about 30 employees. They have, twice already, leased more space and are expanding rapidly. I am not certain of the exact number of EBR employees who were former Buell Motorcycle employees, but it is a large number.

There are some key people that it is fabulous to have back on board.

Over the month of May people were literally working nearly around the clock, some as many as 22 hours a day and 7 days a week.

The reason for this is that certain deadlines exist (there had to be 30 1190RS bikes built by June 1, 2011) in order for the EBR 1190RS to be considered "commercially for sale" and to be eligible to race.

Buell has over 100 suppliers. Nearly ALL of the parts on the EBR 1190RS are NEW. Be aware that Harley-Davidson owns the rights to all of the patents of Buell Motorcycle Company. Essentially the staff at EBR had to start at the beginning. However, this was very good because they were able to do things as they had dreamed of, the the very best of their ability, without restrictions from Harley-Davidson or the need for parts to connect to or match up with certain Harley-Davidson parts.

The front brake (which is amazing and you will hear much more about how it was developed) is completely new. EBR worked with the Ohlins USA group to develop an entirely new front end.

This is probably much more than you want or need to know and much more than the question asked but you guys and gals are such a key part of this that you need to have current and accurate information.

(Palmer . .. are you keeping up?)

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NOTE: You will see that there are no holes nor slots in the rotor. Through a very unusual and wonderful set of circumstances EBR has learned a great deal about front brakes on a motorcycle. You will notice that the wheels have no hubs.

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QUESTION #3


What should we expect about the forthcoming EBR models? will be there a continuity with the previous Buell (XB) models? we know there will be no more HD engine equipped models, yet a lot of people here thinks that a HD engine is a really important part of a real Buell engineered bike. High horsepower peaks - like in the 1125 models - are not what most buell riders are searching for.

Cosa dovremmo aspettarci dai prossimi modelli EBR? sappiamo che non ci saranno più modelli equipaggiati con motre HD, ma quindi cosa possiamo aspettarci in continuità con i precedenti modelli (soprattutto XB)? Per molti buellisti il motore HD è una priorità in una motocicletta pensata dallo zio. Tanti cavalli non sono visti di buon grado da molti buellisti.[u]

ANSWER: That's a good point about the motor. I have been riding Buell since 1987 and, as much as I admire the engineering excellence of the 1190RS, it's not the type of bike I'd buy for myself.

You will see, on the Buell website, a reference to 3 upcoming models. I can not discuss the specifics. But I can tell you that the good news, for you and I, is that these new models are being designed by passionate enthusiasts just like you and I.

Buell must race. That's the heritage and the heart of Erik Buell. In order to race Buell MUST (to be legal in the AMA) build a "street bike" that is capable of racing at the highest level.

But . . . Erik Buell Racing MUST also be a motorcycle company. The strength, heart and soul of the company has long been the shared passion of Buell Owners and The Elves.

I want the same thing you do in a bike. Dependability, character, style, fun, and lots of torque. . . . Look, you are Italians . . you wouldn't tolerate anything else . . you wrote the book on style and beauty (my wife is Italian so I had to say that. :) ) and I have full confidence that there will be a new product coming from Erik Buell Racing that will fit my needs perfectly.

Hahahahahaha . . . at my age . . . my racing days are LONG GONE !

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Most of all a BIG THANK YOU to all of you for your support . . . from a rainy New York City.

Courtney

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 Messaggio Inviato: 03 lug 2011, 21:30 
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Courtney ha scritto:
(Palmer . .. are you keeping up?)



Yes, I am! but no time to translate now. Time for dinner with friends!
I'll translate tonight... for a brightful monday!

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Ma stai sempre a magnà? :mrgreen:

Buona cena! :wink:

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"Se hai vinto quello che ho vinto io è facile essere altezzoso,però io mi lanciavo a 330 orari al T.T.con pioggia,vento e freddo.Questi per due gocce d'acqua a Monza non hanno corso!"
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 Messaggio Inviato: 04 lug 2011, 03:20 
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Court,

First of all thank you for spending some time with us!
Last year I saw some of the higlights of the race in Mid-Ohio where Danny Eslick had an awesome race! Just try to share the link, if this will be impossible I'll try anyway to ask a friend: I know he's always watching NBA and NFL over the internet, there should be a differently legal way.

Can you please explain:

Courtney ha scritto:
"You will notice that the wheels have no hubs."



Now back to Q&A:


    Courtney ha scritto:
    QUESTION #1
    Court, do you know any link where we can watch the Mid-Ohio race in streaming?

    Court, conosci qualche link dove vedere la gara di Mid-Ohio in streaming?

    ANSWER: The race will not be streamed, that I am aware of. It will be broadcast. I am going to try to post the broadcast schedule at the bottom of this page. I doubt you get the Speed Channel. Palmer, please let me know. If necessary, I can see if I can get someone to record it and post it to Youtube.


  • Risposta #1:

    la gara non verrà trasmessa in streaming, di questo ne sono certo; verrà trasmessa in TV. Proverò ad inserire il link di Speed Channel, ma non credo che sia disponibile per l'estero.

    (Nota: anche se qualcosa mi sa che si può fare....)


    Courtney ha scritto:
    QUESTION #2


    How many of the previous Buell workers are now working for EBR?

    Quanti dei vecchi dipendenti della Buell stanno ora lavorando per la EBR?


    Courtney]ANSWER: Erik Buell Racing now has about 30 employees. They have, twice already, leased more space and are expanding rapidly. I am not certain of the exact number of EBR employees who were former Buell Motorcycle employees, but it is a large number.

    There are some key people that it is fabulous to have back on board.

    Over the month of May people were literally working nearly around the clock, some as many as 22 hours a day and 7 days a week.

    The reason for this is that certain deadlines exist (there had to be 30 1190RS bikes built by June 1, 2011) in order for the EBR 1190RS to be considered "commercially for sale" and to be eligible to race.

    Buell has over 100 suppliers. Nearly ALL of the parts on the EBR 1190RS are NEW. Be aware that Harley-Davidson owns the rights to all of the patents of Buell Motorcycle Company. Essentially the staff at EBR had to start at the beginning. However, this was very good because they were able to do things as they had dreamed of, the the very best of their ability, without restrictions from Harley-Davidson or the need for parts to connect to or match up with certain Harley-Davidson parts.

    The front brake (which is amazing and you will hear much more about how it was developed) is completely new. EBR worked with the Ohlins USA group to develop an entirely new front end.

    This is probably much more than you want or need to know and much more than the question asked but you guys and gals are such a key part of this that you need to have current and accurate information.


    NOTE: You will see that there are no holes nor slots in the rotor. Through a very unusual and wonderful set of circumstances EBR has learned a great deal about front brakes on a motorcycle. You will notice that the wheels have no hubs. [/quote]

    [*]Risposta #2:

    EBR ora ha circa 30 dipendenti. Già per 2 volte hanno dovuto affittare nuovi spazi e stanno continuando ad allargare l'attività molto rapidamente. Non sono a conosecenza dell'esatto numero di ex dipendenti della Buell, ma sono una buona parte.
    In particolare è stupendo avere di nuovo in squadra delle persone chiave.
    Durante il mese di maggio alcuni dipendenti hanno lavorato sostanzialmente 22 ore su 24 per 7 giorni a settimana.
    La ragione è che per raggiungere determinati obiettivi - dovevano esserci 30 1190RS pronte per il 1° giugno per poterle considerare "in commercio" e iscrivibili alle competizioni - bisogna lavorare duro.
    EBR ha più di 100 fornitori. Sostanzialmente TUTTI i pezzi della 1190RS sono NUOVI. E badate bene: HD detiene tutti i diritti sui brevetti Buell Motorcycle Company. Il gruppo di EBR ha dovuto cominciare praticamente da 0. Però da un certo punto di vista ciò è molto buono, perché così hanno potuto realizzare i progetti che hanno sempre sognato al meglio delle loro abilità, senza restirizioni imposte da HD o il bisogno di riutilizzare o rendere compatibili certe parti con altri modelli.
    Ad esempio il freno anteriore (che è fantastico!, e ne sentirete parlare per quanto riguarda il modo in cui è stato sviluppato.) è completamente nuovo. EBR ha lavorato con Ohlins USA per sviluppare un avantreno completamente nuovo.
    Probabilmente tutto questo è molto più di quanto volevate sapere, ma voi ragazzi e ragazze siete una parte fondamentale di tutto questo e dovete avere informazioni aggiornate e precise.
    Come vedete il disco non ha né buchi ne fessure: attraverso una variegata serie di circostanze EBR ha imparato molto sui freni anteriori delle moto. Come noterete i cerchi non hanno mozzo


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    [quote="Courtney ha scritto:
    QUESTION #3


    What should we expect about the forthcoming EBR models? will be there a continuity with the previous Buell (XB) models? we know there will be no more HD engine equipped models, yet a lot of people here thinks that a HD engine is a really important part of a real Buell engineered bike. High horsepower peaks - like in the 1125 models - are not what most buell riders are searching for.

    Cosa dovremmo aspettarci dai prossimi modelli EBR? sappiamo che non ci saranno più modelli equipaggiati con motre HD, ma quindi cosa possiamo aspettarci in continuità con i precedenti modelli (soprattutto XB)? Per molti buellisti il motore HD è una priorità in una motocicletta pensata dallo zio. Tanti cavalli non sono visti di buon grado da molti buellisti.

    ANSWER: That's a good point about the motor. I have been riding Buell since 1987 and, as much as I admire the engineering excellence of the 1190RS, it's not the type of bike I'd buy for myself.

    You will see, on the Buell website, a reference to 3 upcoming models. I can not discuss the specifics. But I can tell you that the good news, for you and I, is that these new models are being designed by passionate enthusiasts just like you and I.

    Buell must race. That's the heritage and the heart of Erik Buell. In order to race Buell MUST (to be legal in the AMA) build a "street bike" that is capable of racing at the highest level.

    But . . . Erik Buell Racing MUST also be a motorcycle company. The strength, heart and soul of the company has long been the shared passion of Buell Owners and The Elves.

    I want the same thing you do in a bike. Dependability, character, style, fun, and lots of torque. . . . Look, you are Italians . . you wouldn't tolerate anything else . . you wrote the book on style and beauty (my wife is Italian so I had to say that. :) ) and I have full confidence that there will be a new product coming from Erik Buell Racing that will fit my needs perfectly.

    Hahahahahaha . . . at my age . . . my racing days are LONG GONE !

  • Risposta #3:
    Buona questa domanda riguardo al motore. Ho guidato Buell dal 1987 e, per quanto ammiri lo sforzo ingegneristico della 1190RS, non è il tipo di moto che mi comprerei.
    Giò ora potete vedere sul sito EBR un riferimento ai 3 modelli che verranno. Non posso parlarne nello specifico. Ma posso dirvi che la buona notizia, per voi e per me, è che questi nuovi modelli sono disegnati da appassionati come voi e me.
    Buell deve prendere parte alle competizioni. E' l'eredità e il cuore di Erik Buell. Per poter correre e rispettare le regole dell'AMA Superbike EBR ha dovuto costruire una "moto stradale" in grado di competere ai massimi livelli.
    MA... Erik Buell Racing DEVE essere anche un marchio che costruisce motociclette. Da sempre la forza, il cuore e l'anima della Buell sono state la passione condivisa dei proprietari di Buell e degli Elfi (gli elfi è il nomignolo che viene dato a chi lavora alla Buell)

    Da una moto mi aspetto e desidero le stesse cose che volete voi. Affidabilità, carattere, stile, divertimento e montagne di coppia motrice... Vedete, voi siete italiani... non tollerereste null'altro.... voi siete sinonimo di stile e bellezza (mia moglie è italiana... ho dovuto dirlo :rotlfgreen: ) e ho piena fiducia che ci sarà un nuovo prodotto marchiato EBR che si adatterà perfettamente alle mie e alle vostre esigenze.

    hahaha! anche se alla mia età... i giorni della pista sono andati da un bel po'!


Courtney ha scritto:
Most of all a BIG THANK YOU to all of you for your support . . . from a rainy New York City.

Courtney


Ma soprattutto un enorme grazie a tutti voi per il suporto... da una piovosa New York City.

Courtney

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Palmer:

Boy am I in trouble on both sides of the Atlantic.

First I post about 1,000 words for you to translate, look at the clock and see it's nearly midnight in Rome. My wife, the feisty Italian gal, smacked me upside the head and said "what do you think you're doing?".

Then I have Aunt Mary translating (and she's crying she's so happy to be reading Italian) and she gets to the part about her being 92. Well, I was wrong, she's turning 90 and tells me that she's "young for her age". She also pointed out that she came to America at 7, not 11.

By mid-week there won't be an Italian on either side of the pond that's not mad at me.

:)

I'll get you some information on the hubless wheel and some good photos.

Note that the front and rear wheels appear quite different.

On a motorcycle the front and rear wheels "see" very different types of forces. An optimal design, for both wheels, will therefore always be different. When you see matching front and rear wheels you are looking at an engineering compromise to meet a marketing goal . . . aesthetics.

The folks at EBR were tasked with designing the best motorcycle they could. The idea of compromising on the lightest wheels ever put on a motorcycle in history, just to make them look the same, was unacceptable.

I'll be seeing Erik in the next few days and will get more detailed information so that I can explain the hubless design. The "big picture" is that the hub sees nearly no load with the ZTL2 braking system and does not, therefore, need to have all the structure, and mass, of a conventional system that has tremendous braking forces passing from the tire to the wheel to the spokes to the hub to the rotor to the caliper. The ZTL takes the spokes and hub out of that equation.

I'll get more detailed information for you. I'll also get some good fotos of the 1190RS race bike (which is IDENTICAL to the street bike) at Mid-Ohio this next weekend. If you would like I can try to post live updates here from the track.

Ciao,
Court


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Hi Courtney! Let me say to you "Welcome to the DevilStars family!" :mrgreen: Hear exciting notice directly from the heart of the EBR, and see the project running is great for enthusiast like us! I am proud to be a Buell owner, and the news about a new accessible motorbike make me feel full of happiness because now I can think about new years of enjoyment has to come!

Thank you for stopping here and share passion and hope!




Ciao Courtney! Lasciami dire "Benvenuto nella famiglia DevilStars!" :mrgreen: Sentire notizie così eccitanti direttamente dal cuore della EBR, e vedere il progetto che avanza è grandioso per appassionati come noi! Sono fiero di possedere una Buell, e le notizie riguardo ad una moto accessibile mi riempiono di gioia perché ora posso pensare che nuovi anni di godimento dovranno ancora venire!

Grazie per esserti fermato qui a condividere la passione e la speranza!

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..Ain’t it amazing how everyone on the internet is an expert on everything??..


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More information about the Erik Buell Racing - "Hub-less" wheels

Two notes:

1) I want to be clear that I am not an employee of Erik Buell Racing and have no authority to speak officially on behalf of either Erik or Erik Buell Racing. I do have pretty good sources and will help provide information whenever I can. I just want to be clear that it is NOT "Official Factory Information".

2) The following information is from the online version of MOTORCYCLIST magazine. Rather than start and the beginning and explain I thought it would be easier to consolidate some of the information (which, at this point, all happens to be in English) and share it here.

Court

Erik Buell Racing - "Hub-less" wheels

Cita:
All-new "hubless" cast-magnesium wheels-the latest example of Buell's typically radical innovation-contribute to that remarkable weight loss. "During FEA [finite element analysis] the hub is always dead; it never lights up," Buell explains. "The only reason the hub is there is for manufacturing ease. Our wheels are extremely hard to cast, but they are the lightest in the world. The front weighs just 5.5 lbs." The latest-and much improved-version of Buell's rim-mounted Zero Torsional Load (ZTL) front brake further reduces unsprung weight, saving almost 10 lbs. compared to the lightest dual-disc setup, Buell says.

Read more: http://www.motorcyclistonline.com/first ... z1R8FfHDeN




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SOURCE OF INFORMATION: http://www.motorcyclistonline.com/first ... index.html




SUMMARY: (in Court's words) - The design of the EBR 1190RS wheels is unique. The center, where the hub is usually found, "sees" no load and was able to be eliminated.

It amazes me that good companies have spent millions of dollars trying to make their wheels lighter. The new EBR wheels are so light they may be lifted with a finger. The EBR 1190RS is so light it will need to carry about 20 Pounds (a bit over 9kG) of parasite weight.

From the Erik Buell Racing website:

Front Wheel 3.5″ x 17″ magnesium
Rear Wheel 6.0″ x 17″ magnesium

I will see if I can get the weights of the wheels today and get the information for you.

It's very foggy this morning, on our Independence Day, in NYC . . but promises to clear up and be gorgeous. I'm off to go ride a Buell!

:)

Ciao,
Court


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Località: Verona - Milanese di adozione
Court
we definitely want you at Italian Buell week end in Lerici. It would be a dream to have Erik with you/us to award the best special bike!

Please let us know how we could support you to make this dream become true


Andrea

_________________
E se te si incerto.....tien verto!

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Località: Roma.
NO TIME right now for tranlation! :roll:

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 Messaggio Inviato: 04 lug 2011, 14:59 
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Traduca soltanto quando avete tempo da tradurre. Sino a quel momento. Conterò sulle foto.

Not quite sure what I just said . . . .

:D

Translate only when your time and schedule allows . . . I'll try to include photos to help.


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 Messaggio Inviato: 04 lug 2011, 15:37 
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Località: Veronashire
Courtney ha scritto:
Traduca soltanto quando avete tempo da tradurre. Sino a quel momento. Conterò sulle foto.

Not quite sure what I just said . . . .

:D

Translate only when your time and schedule allows . . . I'll try to include photos to help.


Perfect translation! :mrgreen:

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..Ain’t it amazing how everyone on the internet is an expert on everything??..


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 Messaggio Inviato: 04 lug 2011, 16:23 
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Località: New York City
I am an idiot.

Many Americans, unlike many of our friends from Europe, speak only English. My friends from Amsterdam speak 4 or 5 languages and enjoy teasing me.

It gets worse.

My wife's family is from Italy. Her father and his sister were put on a boat and came to America when they were about 6 and 7. I showed Aunt Mary Stella the post last night that said she came from Italy at age 11 and she told me "what are you crazy?".

Anyway . . . when everyone in the family speaks Italian they laugh at me. I am from the state of Kansas and sound more like someone from a cowboy movie, with my county hick accent, than an Italian.

It's not like I haven't tried. Some of you recall several years ago when, while posting in the Tribu'6800 settee that I bought a "Learn Italian while you drive" CD and was rigorously listening to it.

By the end of the 3rd week . . I had learned to say . . . "I am fat, stupid ugly and I ride an ugly yellow motorcycle poorly". After a few funny postings . . . the plea came from my wonderful Italian friends . . . "please . . you just write in English and let us handle the translation on our end".

So . . . I'll be happy to help in anyway I can if you have questions. I'll try to keep you up to date on new developments at Erik Buell Racing and I'd be happy to share any information or photos from old Buell history. . . . but, you will need to be patient with me. If you think I said your girlfriend looks like scrambled eggs on toast . . or a 1972 Chevrolet Vega . . it's the translation.

The good part is that motorcycling is all about fun. Being able to reach around the world in a flash has brought us all closer, created friendships that never could have been dreamed of when the Stella family spent weeks coming to America on ships . . and is good for all of us. We, as motorcycle riders, get to see the world closer, we're more involved and it's good for everybody.

This ought to be enough to ruin Palmer's day tomorrow. . . . in the meantime . . I'll go back to the universal language . . . Photos!

Court

Just to show how bad it is . . . here is the "Babelfish" translation of the above.

Cita:
Sono un idiota.

Molti Americani, diverso di molti dei nostri amici da Europa, parlano soltanto inglese. I miei amici da Amsterdam parlano 4 o 5 lingue e godono di di prenderli in giro.

Ottiene più difettoso. Il mio wife' la famiglia di s proviene dall'Italia. Il suo padre e la sua sorella sono stati messi su una barca e sono venuto in America quando erano circa 6 e 7. Ho mostrato la zia Mary Stella l'alberino ieri sera che ha detto che è venuto dall'Italia all'età 11 e lei mi ha detto il " che cosa siete pazzesco? ".

In ogni modo. quando tutto nella famiglia parla italiano lo ridono di. Provengo dalla condizione di Kansas e suono più come qualcuno da un film del cowboy, con il mio accento di provinciale della contea, che un italiano.

It' s non come I haven' la t ha provato. Ricordate parecchi anni fa quando, mentre invio nel Tribu' divano 6800 che ho comprato un " Impari l'italiano mentre voi drive" Il CD e rigorosamente stava ascoltando esso.

Per la fine della terza settimana. Avevo imparato dire. " Sono grasso, brutto stupido e guido un poorly" giallo brutto del motociclo;. Dopo alcuni invii divertenti. la richiesta è venuto dai miei amici italiani meravigliosi. " per favore. appena scrivete in inglese e li lasciate produrre la traduzione sul nostro end".

Così. I' il ll è felice di aiutarlo dentro comunque può se avete domande. I' prova del ll per mantenerla aggiornato sulle novità ad Erik corsa di Buell e I' la d è felice di ripartire tutta l'informazione o foto dalla vecchia storia di Buell. ma, dovrete essere paziente con me. Se pensate ho detto i vostri assomigliare dell'amica alle uova rimescolate su pane tostato. o una Chevrolet 1972 Vega. it' s la traduzione.

La buona parte è che il motociclismo è interamente circa divertimento. Potere a portata all'intorno il mondo immediatamente ci ha portato tutte le amicizie più vicine e generate di che potrebbe non essere sognato mai quando la famiglia di Stella ha passare le settimane che vengono in America sulle navi. ed è buono per tutti noi. , Come cavalieri del motociclo, otteniamo di vedere il mondo più vicino, we' re più implicato e it' s buona per ognuno.

Ciò deve essere abbastanza per rovinare Palmer' giorno di s domani. nel frattempo. I' il ll va indietro alla lingua universale. Foto!

Corte Per mostrare appena quanto difettoso è. qui è il " Babelfish" traduzione del di cui sopra.


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 Messaggio Inviato: 04 lug 2011, 16:48 
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Courtney ha scritto:
This ought to be enough to ruin Palmer's day tomorrow. . . .



:shock:

I'll go for a summary :xmasgreen:



:wink:

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[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_NaQtN9qcms[/youtube ]


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Una figata avere un contatto diretto all'interno di EBR disposto a svelarci tutte le novità che si bollono in pentola: io propongo di aprire direttamente un area del forum dedicato a Courtney dove ci possiamo aggiornare e leggere le ultime news :wink: - spero davvero che i nuovi modelli mi possano interessare sia a livello di modelli che a livello di prezzi :roll:

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Purtroppo ho perso tutta la traduzione fatta prima, ma proprio li spiegava che lui non è un dipendente e nemmeno un portavoce ufficiale EBR. Court ha semplicemente "ottimi agganci" che gli passano tante tante info, delle quali siamo tutti molto golosi!!! :P

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Quando cade si rialza, sempre vince-e-rà..... :-)


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beach80 ha scritto:
Senza parole: [smilie=f_car050.gif]

Una figata avere un contatto diretto all'interno di EBR disposto a svelarci tutte le novità che si bollono in pentola: io propongo di aprire direttamente un area del forum dedicato a Courtney dove ci possiamo aggiornare e leggere le ultime news :wink: - spero davvero che i nuovi modelli mi possano interessare sia a livello di modelli che a livello di prezzi :roll:


Come ha detto poco più sopra, lui non è un contatto diretto, ma uno che ascolta e che è informato di ciò che accade ma non è in alcun modo collegato alla EBR. Certo, poi essere amico personale di EB, magari aiuta :D .
Direi che un'area è esagerato, basterà questo thread. :wink:

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[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_NaQtN9qcms[/youtube ]


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Uly'73 ha scritto:
Purtroppo ho perso tutta la traduzione fatta prima, ma proprio li spiegava che lui non è un dipendente e nemmeno un portavoce ufficiale EBR. Court ha semplicemente "ottimi agganci" che gli passano tante tante info, delle quali siamo tutti molto golosi!!! :P


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